De KVT, vereniging Kreatief in Vrije Tijd, bestaat 35 jaar! Om deze mijlpaal te vieren, is er besloten om een nieuw logo en een nieuwe huisstijl te lanceren. Het nieuwe logo is fris, krachtig, eigentijds. Het woord ATELIER is toegevoegd om het ‘open’ karakter van de vereniging extra te benadrukken. Leden kunnen het hele jaar door werken aan hun eigen ideeën en zich ontwikkelen in hun eigen tempo, onder begeleiding van docenten en medecursisten. Het atelier is een plek waar beginners en gevorderden zij aan zij werken en elkaar stimuleren. De letter ‘T’ in ATELIER is speels gespiegeld.
Naast de naam van de vereniging, bevat het logo ook een beeldmerk. Het beeldmerk van het nieuwe logo bestaat uit drie iconen, waarbij de eerste twee iconen de verschillende disciplines van de vereniging vertegenwoordigen. Het eerste icoon staat hierbij voor de keramiek lessen, waarbij leden aan de slag gaan met klei en het tweede icoon staat voor de acryl- en aquarel lessen. Het derde icoon symboliseert het creatieve proces, evenals ook de informele en gezellige dynamiek binnen de vereniging; de reuring, sociale interacties en het bijkletsen tijdens de koffiepauzes.

De kleur oranje is gekozen vanwege de warme en vriendelijke uitstraling die bij de open en gezellige sfeer van de vereniging past. Bovendien heeft oranje een opvallend en krachtig karakter, waardoor het logo goed herkenbaar is. In de komende tijd zullen alle uitingen van de vereniging veranderen naar de nieuwe huisstijl, waarmee de KVT haar vernieuwde uitstraling zal presenteren.